Kako formirati cenovnik nail salona - Atelier by Lesja Karić

Kako formirati cenovnik nail salona

Atelier by Lesja KarićNail saloniKako formirati cenovnik nail salona

Posle zavšavanja dobrih škola i interesantnih kurseva, kao i posle svakodnevnog vežbanja na tipsama, dolazi trenutak kada morate da prodate to što ste i sami platili i mukotrpno vežbali.

Na žalost, daleko smo od toga da svaka mušterija posećuje salone da bi dobila dizajn noktiju. Neke ga, čak, i ne žele. Skroman frenč je najpopularnija usluga u našim kozmetičkim salonima.

Zašto je to tako?

Možda ima smisla da na pravi način pokažete klijentima da umete da radite zanimljiv dizajn? Šta je za to potrebno ? Kakve tajne treba da znate?

Prajs lista (cenovnik)

Cenovnik treba da bude odštampan na 20-30 strana. Zašto? Jer treba da pokažete klijentu šta sve znate i umete, a pritom sve to treba lepo i opišete.

Svaki dizajn treba da ima svoj naziv i namenu

Na primer, dizajni za svadbu, u cenovniku treba da su na jednom mestu, a dizajni za Novu godinu na drugom. Treba da postoje i grupisane razne kombinacije cveća, jer znamo da cveće skoro svako voli. Najčešće, osoba voli određenu vrstu cveća, a Vaš zadatak je samo da saznate koju i da uradite taj dizajn samo na jednom noktu. Ako se njoj dopadne, imate novu potencijalnu klijentkinju, koja će u usluge po koje dolazi kod Vas dodati i dizajn.

Dešava se da neko baš ne želi cveće. Verovatno je svakom od nas poznat dijalog:
-“ Uradi nesto lepo, samo da nije cveće ”
-“ Ne želiš cveće? Šta bi onda? “
-“ Nemam pojma, samo da nije cveće. ”
I počinje bezbroj pitanja, crvena boja ili crna, zelena ili bela.
A koliko to košta? Tu je od velike pomoći Vaš cenovnik, u kojem imate sve dizajne i cene za njih.

Do sad niko nije mogao odrediti i definisati apstrakciju u nail dizajnu. Ona je veoma svestrana, neobična i lepa. Znači, nisu Vam neophodni samo cvetovi, već i apstrakcija i neki avangardni stil. To je jako teško odrediti i opet nalazimo pomoć u cenovniku u kom treba da bude:

  • naziv dizajna
  • cena
  • vreme potrošeno na rad

I sve treba da bude jasno. Dođe klijent, uradi dizajn, klijent postaje srećan, a sa njim i Vi.

Na žalost, u praksi baš i nije tako.

Najčešće, Vi sa ponosom klijentu pokazujete dizajn koji ste upravo napravili. Čujete kako se klijentu sve jako dopada i komplimente kako ste prava umetnica, ali, na žalost, to ipak nije za njega, već samo skromni frenč.

Tada nastaje razočaranje. Ponosne ste na svoje umeće, a klijenti ne žele da rade dizajne, i Vi prosto više i ne znate šta da radite. Nudimo Vam nekoliko malih saveta, u nadi da će Vam pomoći da podstaknete svog klijenta da proba nešto novo…

Često dizajner ili modelator postavlja sebi pitanje kako ispravno sastaviti cenovnik. Cenovniku se
posvećuje malo vremena – a šteta. Dobro sastavljen cenovnik – to je 50% uspešnog posla majstora.

Počećemo od najosnovnijeg i najpoznatijeg PRICE lista (cenovnik) u
salonu nail stilista, koji je vrlo skučen i poprilično siromašan. Molim Vas izračunajte količinu usluga u Vašem salonu. Najčešće lista izgleda ovako

  • nadogradnja noktiju gelom
  • ojačanje prirodnih noktiju
  • trajni francuski manikir
  • lakiranje prirodnih noktiju
  • manikir prirodnih noktiju
  • korekcija, itd.

Od 10-15 stavki vrlo dosadnog, siromašnog i svakako vrlo neprivlačnog cenovnika. Klijent koji
vidi takav cenovnik gledaće Vas kao zantliju, a ne kao majstora svog posla. Biće sasvim u pravu! A kako drugačije?

Čime se Vi razlikujete od drugih dizajnera? Brzinom? Kvalitetom? Cenovnikom napisanim na 30 strana, ne na jednu malu stranicu, već na bogatih 30 strana cenovnika usluga, odrađenim po svim pravilima savremenog biznisa.

Pogledajmo konkretne primere i zajednički razmotrimo pluseve i minuse jednog velikog cenovnika
i prednosti rada po njemu i zašto uopšte treba da radite po velikom cenovniku.

RAZLOG BROJ 1

Mislim da mnogi od Vas poznaju situaciju kad klijent dolazi u salon, pokazuje svoje ruke i kaže: „Želim da mi uradite nešto lepo, po Vašem ukusu“. Potom kreću dogovori – kakvu boju izabrati, koji dizajn i, svakako, na kraju, vrlo oprezno pitanje – „A koliko sve to košta?“. Vi kažete približnu
cenu, klijent vidi Vašu nesigurnost kod cene i počinje cenkanje kao na
pijaci. Što je najinteresantnije ona „zaboravlja“ koju cenu ste rekli. Da. Zaista, da li neko za 2,
3 sata zaboravi? Onda opet pitanje koliko sam dužna – Vi zastajete, ili zamuckujete
i u 80% slučajeva kažete cifru koja je bar za 100 dinara manja od početne. Pretpostavljam da Vas
ova situacija brine, ponižava i vrlo nervira. A sve zato što ta usluga nije napisana u Vašem cenovniku. Klijent se neće sa vama cenjkati ukoliko je u cenovniku prikazana cena za taj dizajn.

Na primer, Tigrasti french,Vreme – 2 časa, Cena – 2000 dinara, Materijal – gel, akril, boje….
Svaki dizajn koji radite u svom salonu treba da bude tako napisan. Samo tada ćete imati red i na pitanje: „Sanjice koliko sam ti dužna?“ Sanjica neće brojati nacrtane flekice i cirkone, već će zamoliti klijenta za strpljenje dok ne pogleda u spasilački cenovnik.

RAZLOG BROJ 2

Svako od Vas je bio u situaciji da je došlo vreme podizanja cena usluga, a Vi ne možete, iz straha da ne izgubite klijente. Upravu ste! Možete ih izgubiti, ako niste sigurne u sebe kao
majstora. Jedno je kad Vi kažete da poskupljujete sve za 200 dinara, a drugo kad menjate ceo cenovnik. Možda Vam se čini da je isto, ali verujte, nije. Deluje daleko ozbiljnije, nego obaveštenje, kao na pijaci. Navešću Vam još jedan primer u korist cenovnika: Kad idete u kupovinu i uđete u skup butik i na svim stvarima vidite uredno ispisane cene od 5.000, 10.000 dinara, Vas to može da šokira, zasmeje, ali svakako ne iritira to što crno na belo piše koliko šta vredi. Ovaj butik
je isto što i vaš salon. U oba slučaja, sistem je isti. Okačite na sve Vaše usluge cenovnik i klijent se neće cenkati sa Vama.

Ovo se posebno odnosi na majstore koji rade kod kuće. Većina
klijenata misli ako majstor radi kući, da treba da košta manje. U salonu, a pogotovu za rad kod kuće, može Vam pomoći samo jedna stvar – cenovnik, ali pod uslovom da je dobro sastavljen.

ČITKO I JASNO

Praveći Vaš cenovnik, napišite sve vrste dizajna koje radite.

  • Francuski – 20 vrsta, od klasičnog do cvetnog, tigrastog, retro u gelu, akrilu, crtanje… Setite se svega što možete da uradite i upišite mu cenu.
  • Milenijum ili fan french – u ovom dizajnu možete samo da preokrenete francuski. Sve što ste radili na kraju noktiju, sad radite na nokatnoj ploči, a kraj ostavite providan ili
    svetlucav.
  • Akvarijum efekat – apstraktni, avangardni
  • Crtanje četkicom – navedite sve načine koje radite
  • Dizajn gelom
  • Akrilni 3D cvetovi

I pri tom nema cena „od – do“, već sve čitko i jasno napisano. Znam da ste ovo pročitali i odmah pokušali da mi se suprotstavite… Verujte, samo prilikom sastavljanja takvog cenovnika možete shvatiti koliko Vi znate i umete. Naravno da klijent neće čitati svih 30 stranica, ali Vi ćete tačno znati da predočite cenu Vašeg zdravlja, vremena i truda. Razmislite o tome.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *